Mozaika
Na další hodinu jsem zvolila pro děti jinou práci, než na kterou jsou zvyklé. Do této doby si vyzkoušely skládat domy, auta a zvířata. Cílem hodiny bylo poskládat mozaiku. Některé děti nevěděly, co to je mozaika, a proto měly možnost zhlédnout mozaiky na interaktivní tabuli. Sama jsem i několik ukázek vytvořila.
Vše jsem předem naplánovala, aby hodina probíhala plynule a bylo vše připraveno. Děti nejdříve musely využít znalostí z matematiky a celý návrh dobře naplánovat, aby měly dostatek kostek a dostatek místa. Výhodou bylo,
že pracovaly ve dvojicích, nebo samostatně. Návrhy byly pestré. Děti musely trpělivě skládat kostečku ke kostečce, několikrát obrázek i přetvářely
Při výrobě mozaiky si děti vyzkoušely, jak jsou trpělivé, jak si dokážou připravit návrh a také spolupracovat i s ostatními žáky.
Myslím, že vytvořené obrázky se líbily nejen autorům, ale i ostatní dětem 1. stupně, které měly také možnost zhlédnout mozaiky na výstavce.
Mgr. Ivičičová, metodik KA2