Projektové dny
Projektový den ve školním klubu – malování henou
V září 2020 proběhl ve školním klubu další projektový den. Tentokrát se jednalo o malování henou. Projektový den začal představením paní Lesákové, která se věnuje malování henou na tělo. Poté paní lektorka vysvětlila přítomným dětem pojem hena. Kde, jak, na co a při jakých příležitostech se malování henou používalo a dosud používá. Nezapomněla ani na historický význam malování henou. Poté následovala praktická ukázky stylů, které se při malování henou používají.
Po teoretickém úvodu si děti vyzkoušely malovat různé styly na papír. Vyzkoušely si i návrh vlastního motivu. Na závěr projektového dne malovala paní lektorka zájemcům různé motivy na předloktí. Přítomným žákům se projektový den velmi líbil, dověděli se nové informace o malování henou, vyzkoušeli si, že samotné malování není vůbec jednoduché. Velký zájem byl o malování na tělo, a to nejen mezi děvčaty, ale i mezi chlapci. Všichni odcházeli spokojení.
Projektový den ve školní družině – filmové odpoledne
V říjnu 2020 proběhl ve školní družině projektový den s názvem Filmové odpoledne. Projektový den začal ve třídě, kde si žáci společně s paní družinářkou povídali o filmu jako takovém. Jak asi vzniká a jak funguje jeho promítání. Po příchodu do prostorů kina, se žákům věnovala paní Martina Ondrová a společně si prošli všechny zajímavé prostory. Podívali se do zákulisí, maskérny, šatny a důležitých místnosti, kde měli žáci možnost seznámit se s technikou, která se v kině používá k promítání filmu. Dověděli se, jak funguje předprodej vstupenek, jak se do kina film vůbec dostane a podle jakých kritérií se připravuje program kina.
Potom se všichni přesunuli do samostatné místnosti, kde se žáci pustili do připravených úkolu. Byli rozděleni do skupin a plnili stanoviště, kde je čekaly úkoly, jako pojmenování pohádkové postavičky a zařazení do správné pohádky, nebo puzzle v kterém museli najít pohádku, která se v něm ukrývá.
Ke konci se ještě přesunuli do sálu, kde byly žákům promítnuty krátké ukázky nejnovějších pohádek. Děti si z kina odnesly krásné pohádkové plakáty, sladkou odměnu a spoustu nových informací.
Projektový den ve školním klubu
V listopadu proběhl ve školním klubu projektový den s kadeřnicí a kosmetičkou. Přítomní žáci se seznámili s tím, jaké jsou typy pleti a jak o pleť správně pečovat. Následovala ukázka různých produktů na různé typy pleti a nechyběla ani rada, jak na akné. Všichni přítomní žáci vyzkoušeli ošetření pleti – pleťová čistící voda, peeling, pleťová maska, vhodné krémy. Pak na řadu přišly vlasy a rady, jak o ně pečovat, jaká je vhodná vlasová kosmetika a jak vybrat správný střih podle tvaru obličeje. Několika dobrovolnicím pak kadeřnice vytvořila různé účesy.
Na závěr odpovídala žákům na jejich otázky týkající se péče o pleť a vlasy v období puberty.
Žákům se projektový den velmi líbil, dozvěděli se spoustu zajímavostí a tipů na péči o problematickou pleť a viděli několik ukázek jednodušších společenských účesů.
Projektový den ve škole
Vesmír a kosmonautika byl název projektového dne, který proběhl ve škole v prosinci. Jeho součástí byla beseda s panem Milanem Halouskem, popularizátorem kosmonautiky, vědy a techniky. Zprostředkoval žákům devátých tříd zajímavé informace o životě kosmonautů na vesmírné stanici ISS. Všichni přítomní se dověděli, jak se kosmonauté pohybují, stravují, jak probíhá jejich hygiena a vůbec, jak se jim ve vesmíru žije.
Hlavní hvězdou byl plyšový krteček, který absolvoval let i pobyt ve vesmíru s americkým kosmonautem Feustelem.
Další část projektového dne spočívala ve vyhledávání informací, jejich zpracování a modelování pohybu vesmírných těles. Zabrat žákům daly především výpočty. Víte, že světelný paprsek se k nám na Zemi dostane přibližně za 8,5 minuty nebo, že na Jupiter dorazí až za 43 minut?
Byl to pro všechny zajímavý den a došli jsme k závěru, že je nám tu na Zemi dobře.
Projektový den ve školní družině
V druhé polovině října navštívily děti z družiny místní hasičskou zbrojnici. Jednalo se o akci v rámci projektového dne ve školní družině. Děti zde získaly spoustu zajímavých a důležitých informací a poznatků. Spoustu z nich si mohly i samy vyzkoušet.
Dětem se zde velmi líbilo a nejvíce je zaujalo hašení hořícího domu, na kterém se samy podílely.