Využití stavebnic v hodinách matematiky v 1. ročnících
Jak jsme již v našem úvodním článku avizovali, projekt „ Modernizace vyučování v 1. ročnících“
je hlavně o využití sestav stavebnic ve výuce. Jeho přínosem je především zpestření hodin, zvýšení motivace, ale také metodické využití pro zprostředkování učiva jinou formou než psaním, čtením, kreslením. Při práci s „kostečkami ‘‘ si děti zlepšují motoriku, postřeh, logické uvažování, trpělivost a také schopnost spolupráce ve skupině.
My jsme tentokrát využili sestavu pro vyvození a zažití matematických operací v číselném oboru do 7. Děti samozřejmě změnu činnosti uvítaly, byť nešlo už jen o zábavu. Musely si ve skupině rozdělit úkoly: „přečíst‘‘ návod vystavený u tabule, přesně vysvětlit zadání skupině, vyhledat potřebný materiál k jeho sestavení a promyslet správné znění příkladů.