Stavíme. měříme, zkoumáme...
Práce s našimi stavebnicemi se nám pomalu chýlí ke konci, a tak se snažíme zvládnout ty nejzajímavější pokusy dřív, než je předáme našim budoucím prvňáčkům.
Tentokrát jsme se pustili do dosti náročného zkoumání i skládání. První úkol zněl: „ Postav autíčko tak, aby se kola volně točila a nedrhla o kostky. K tomu sestroj dva katapulty, jeden s delším ramenem a druhý s kratším, a to tak, aby se daly opět volně ovládat.“ Návod jsme měli jak na interaktivní tabuli, tak na pracovních listech. Nám stačilo ke štěstí už jen sestrojení aut a už už jsme se pustili do hraní.
Ale čekalo nás ještě něco mnohem zajímavějšího – měření vzdáleností. Že je to na první třídu dost těžký úkol, to jsme zjistili vzápětí, ale poprali jsme se s ním úspěšně. Měřili jsme, který katapult odpálí auto do větší vzdálenosti. Nejvíc byla naběhaná paní učitelka, která pomáhala skupince od skupinky, ale my jsme si to užívali.
Další pokus spočíval ve zjištění, jak nám délku trasy auta ovlivní povrch – koberec a PVC. I tento úkol jsme zvládli na jedničku.
Co vše jsme se naučili a zjistili? Naučili jsme se, jak měřit, dbát na přesnost, používat svou sílu s rozumem! Zjistili jsme, že čím delší rameno = delší páka, tím větší účinek, a čím hrubší povrch = větší odpor, tím menší dojezd.
Celá práce nám přišla moc a moc zajímavá i zábavná, a tak jsme pozvali kamarády z ostatních prvních tříd. Ukázali jsme jim, co a jak, a paní učitelky si to s dětmi zkusí postavit i ve svých hodinách.